۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۶۲۵۶۲۵
جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان مطرح کرد؛

ضرورت همه جانبه‌نگری به مطالبات رهبری| اصفهان میزبان اجلاسیه جامعه مدرسین

ضرورت همه جانبه‌نگری به مطالبات رهبری| اصفهان میزبان اجلاسیه جامعه مدرسین
حجت الاسلام والمسلمین باطنی با اشاره به اهمیت فعالیتهای انقلابی در حوزه به عنوان پیشگام انقلاب گفت: اجلاسیه جامعه مدرسین با محوریت بیانیه گام دوم در اصفهان برگزار می شود.

حجت الاسلام علیرضا باطنی، جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه حوزه انقلابی یکی از مهمترین مطالبات رهبر معظم انقلاب است، گفت: ساز و کار حاکم بر سیاست‌های حوزه علمیه از طریق شورای عالی حوزه و مراکز مدیریت و به ویژه مراکز مستقل مدیریت برادران در اصفهان و مشهد بر مبنای حوزه انقلابی تدوین و طراحی شده است.

وی ادامه داد: ثمرات و نتایج مربوط به سیاست‌های انقلابی‌گری حوزه علمیه در آینده با تربیت و تعلیم طلاب و فضلا و دانش آموختگان فاضل و مهذب مشخص خواهد شد، امروز وحدت رویه خوبی میان مراکز مدیریت و نهادهای حوزوی برقرار است و مطالبات رهبر معظم انقلاب در رأس سیاست‌ها و برنامه ریزی‌ها قرار گرفته است.

مطالبات رهبری را نباید به صورت بخشی نگاه کرد

حجت الاسلام باطنی با بیان اینکه به مطالبات رهبر انقلاب نباید به صورت بخشی نگاه کرد، افزود: باید مجموعه مطالبات رهبر معظم انقلاب در نظر گرفته شود، وقتی به مجموع مطالبات ایشان توجه کنیم، توقع ایشان از حوزه‌های علمیه تربیت طلاب فاضل و عالم و از سوی دیگر تربیت دانش اموختگاه مهذب و دارای زی طلبگی و ضلع سوم تربیت طلاب بصیر و آگاه نسبت به مسائل کشور و جهان و مسائل انقلاب اسلامی است.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: مجموعه بزرگی مانند حوزه علمیه که طول و عرض بسیار زیادی دارد باید کارهای زیربنایی جدی در این سه مقوله‌ای که برآیند فرمایشات رهبر معظم انقلاب است را ساختار سازی کرده و اگر اشکالاتی در برخی از موضوعات وجود دارد نسبت به اصلاح و تصحیح آن اقدام شود و تلاش مسؤولان و دست اندرکاران حوزه علمیه در همین راستا جاری است.

تربیت هادیان سیاسی در حوزه علمیه اصفهان

وی با اشاره به پیشگامی روحانیت در انقلاب اسلامی، تصریح کرد: تداوم انقلاب اسلامی هم باید با پیشگامی روحانیت و حوزه علمیه امتداد پیدا کند، در حوزه علمیه اصفهان نیز با هدف خوداتکا کردن حوزه علمیه در راستای بصیرت افزایی، دوره‌های متعدد تربیت هادیان سیاسی برگزار شده است و اکنون نیز دوره جدید سال جاری در حال برگزاری است.

حجت الاسلام باطنی ادامه داد: طبیعی است اگر در حوزه علمیه از وجود هادیان بصیر و انقلابی برخوردار باشیم و این هادیان عهده‌دار روشنگری و بصیرت افزایی باشند و عرصه فعالیت برای آنها فراهم آید می‌توان حوزه را از این جهت دارای رشد دانست و سرریز آن در عرصه بصیرت افزایی به جامعه و فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی روحانیت هم تسری پیدا خواهد کرد.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه امسال عمده فعالیت‌های حوزه علمیه اصفهان بر مبنای گام دوم انقلاب اسلامی بوده است، اظهار کرد: با هدف تبیین نقش و وظیفه حوزه علمیه در راستای بیانیه گام دوم انقلاب، دبیرخانه‌ای تشکیل شد با عضویت مسؤولان مراکز حوزوی اصفهان و در ماه‌های پایانی سال همایشی بر همین مبنا طراحی شده و فراخوانی برای این کار صورت گرفته و دریافت مقالات در حال انجام است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بسیج اساتید حوزه علمیه اصفهان با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب فعالیت‌هایی را آغاز کرده است که عزیزان حوزوی به ویژه اساتید شاهد نتایج و ثمرات آن خواهند بود، در معاونت تهذیب با هدف آشنایی طلاب جوان با بیانیه گام دوم انقلاب فعالیت‌هایی انجام شده است.

برگزاری اجلاسیه جامعه مدرسین با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب به میزبانی اصفهان

حجت الاسلام باطنی از اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه با کلان موضوع گام دوم انقلاب و نقش و وظیفه و رسالت حوزه علمیه در راستای بیانیه گام دوم انقلاب به میزبانی حوزه علمیه اصفهان خبر داد و تصریح کرد: برنامه ریزی این اجلاسیه در دست انجام است و دو استان چهارمحال و بختیاری و مرکزی نیز در این همایش در کنار اصفهان هستند و تمهیدات هرچه بهتر و پربارتر برگزار شدن این اجلاسیه در حوزه علمیه اصفهان در حال بررسی  این اجلاسیه کمک می‌کند تا حوزه علمیه را در خط اول انقلاب و مطالبات رهبر معظم انقلاب نگه دارد./1304/ت310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
متین فیروزآبادی
ارسال نظرات